Adda Sa'adah : Akhirnya. Adik ku selamat ditemu duga

Wednesday, 9 December 2015

Akhirnya. Adik ku selamat ditemu duga

Salam sejahtera, bagi bakal-bakal guru, rasanya semua tengah berdebar menanti giliran untuk ditemudugakan. BTW, adik adda dah ditemuduga semalam di SPP Putrajaya. Hihi seronok lah orang tu dah habis interview.  Tunggu surat tawaran kerja la. Harap-harap posting dekat la. Adda ritu posting kat Sabah. Jauh sana.

Sambil teman die tengah interview, kiteorg pun jalan la kat tepi tasik tu. Adik adda kena interview sesi 2. Iaitu pada jam 9.30 pagi. Sesi pertama berlangsung jam 7.30 pagi. Fuhhh bila tengok orang habis interview, nampak giler muka tu semua lega gilerrrr.



Kami gerak rumah pukul 8.00 pagi, dalam 8,35 pagi dah sampai Putrajaya. Tapi kan nak bagitahu, adik adda silap bagitahu. Adda mati-mati ingat dia interview kat Kementerian Pelajaran Malaysia. Nasib kite drop dia pergi tanya kaunter. Kalau den tinggal terus balik, mahu haru. Kite pun lupa nak tengok surat dia, adik pun tak tunjuk surat dia. Agaknua dia ingat kakak dia ni nujum kot boleh baca kepala die.

Nasib lah dari KPM ke SPP tak jauh taw. 8.40 kami dah sampai sana. Interview pukul 9.30 pagi. Untuk adik junior, kakak nak bagitahu ni, kalau interview kena datang awal taw. Kadang-kadang benda diluar jangkaan kite boleh berlaku. So untuk elak benda tak sepatutnya terjadi, kite kena lah gerak awal sikit. Baru lah selesa dan tak terkejar. Sempatlah tarik nafas lagi hihihi

Masuk interview pukul 9.30 pagi, pukul 11.00 pagi habis. Apa la yang ditanya. Btw, good luck♥

Balik tu semua penat. Mau tak penat dari Jabatan Perdana Menteri jalan kaki sampai ke Tasik cruise.  Gilerrr hangkut anak berat 8kg tu. Hihi. Sampai rumah, tanak nasi, masak telur dadar + ssardin makan panas-panas asyik ♥

Lepas tu anak tidur, mak tidur.

Happy reading. Thank You ♥


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...