Adda Sa'adah : Sekitar laporan PT

Wednesday, 17 October 2012

Sekitar laporan PT



Hai & Assalamualaikum. Wehuuuuuuuuuuuuuu. Best! pergi penang. Jalan-jalan cari makan. Yelaaaaaa. dah kalah awal. Honeymoon la awal2 dengan rkan-rakan dari IPG lain. Syok jugak. hehe.
Bila sudah jawab kuiz tu, rasa macam ringan sangat2. Mungkin dah lepas tanggungjawab kot. hikhik. Sebelum ini rasa berat je. Di akui, persiapan aku semasa ke kuiz tersebut tak ada langsung. Aku sem 8, yang IPG lain, semua junior. Mereka tak buat AR lagi. Jadi tak sibuk sangat lagi. Hari nak pergi Penang pun, masih sempat print out report untuk diserahkan kepada pensyarah penyelia untuk disemak.  Beberapa masalah teknikal yang dihadapi.  Beberapa kali juga turun naik Jabatan.  Jujur, aku akui, untuk siapkan report ni, aku telah krobankan banyak masa, korban masa tidur, korbankan masa kelaur dengan kawan2. Pendek kata banyak masa habis kat report ni. Sampai aku rasa bercinta dengan AR ni. Tapi, melalui benda2 macam ni la aku belajar sesuatu. Bukan senang nak senang kan. Yelaa, kalau senang2 je nak dapat tak ada nya manis tue. Masalah teknikal yang biasa dihadapi ialah margin. Serius hampir aku give up nak buat dan alhamdulilah beberapa orang kawan aku sendiri datang nak hulurkan pertolongan. Ya Allah, rasa bersyukur sangat2. Paling rasa terharu ialah kawan baik aku Fana. Dia la yang banyak emmbantu dan dia juga yang tolongkan betulkan masalah teknikal AR aku. Yang kelakar, malam  sebelum tidur, fana mesej
"sebelum ko hantar esok, bagi aku tengok dulu".  Allaalaa..touching nye kita dengar. Pagi2 lagi fana dah minta report dan dia check lagi 1 per satu. Dah la malam tue dia yang buat dan adjustkan margin. Aku duduk je sebelah je jadi patung comel. hahaha. Aku tahu ko amek masa lama untuk betulkan aku punya report semua. Terharu sangat2 tengok kesungguhan fana masa tue. Fana adalah salah seorang kawan aku yang paling rapat.  Fana juga pernah selamatkan nyawa aku dari hampir melayang. Ya aku hampir nak kena langgar dan dia tarik aku sekuat hati dia walaupun dia kecil sampai aku dengan dia melayang2 kt tepi jalan. hehe. *Terima kasih* Ingat lagi Fana marah driver yang bawa kereta sebab hampir nak langgar aku. Serius, aku terkejut tengok fana marah2 driver yang bawa kereta tak bertamadun tue.,huhu. Dari situ kita tahu fana saya kita.hehehe. SAYANG DIA KERANA ALLAH. Kalau nak cerita pasai Fana ni banyak. :)
Dan paling best, ada lagi seorang rakan rapat kita. minta aku emelkan je report tue. Dia nak tolong editkan. Tak pe yunk. Kita tak nak susahkan kamu. Jauh pulak tue kan.:) Apapun terima kasih sebab sanggup nak bantu diri ini.



Ya, aku bersyukur sangat2 sebab sentiasa ada rakan yang nak membantu ketika rasa dalam keadaan yang amat getir. Mereka selalu bagi sokongan. Mereka selalu ada. Ya, itu juga yang aku perlukan apabila rasa diri ini rapuh. :)




#Assalamaualaikum
* Adda Sa'adah *
:)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...